UNF Game Development Camp 2019

2D Grafik

Introduktion

Hvorfor er hovedkarakteren så nuttet? Hvorfor ser fjenderne så onde ud? Hvorfor bliver jeg så bange i den her del af spillet? De spørgsmål bliver besvaret af 2D grafikeren! Som 2D grafiker er det dig der skal skabe karaktere og stemning i spillet, og som værktøj vil du bruge form, farve, og et ton af kreativitet!

Design af karakter/fjender/objekter/levels!

Som gruppens øjne, skal du ud fra din gruppes og egne ideer, visualisere hvordan spillet kommer til at se ud! Du vil starte idegenerering med blyant, og derefter arbejde sammen med gruppen digitalt. Du kommer til at lære hvordan du opbygger alting fra bunden ved hjælp af former, farver, lysstyrke og hvordan disse ting påvirker os. Undervisningen forbereder dig på at lave materiale til 3D modellering, samt at ligge teksturer på de færdige figurer!

Farveteori

Farve er meget vigtig hvis man skal sætte en specifik atmosfære, fordi alle farvenuancer påvirker os vidt forskelligt! Du vil blive lært hvordan farver påvirker spilleren, hvordan flere farver fungere kombineret, og hvordan man skaber harmonier af farver. Du kommer til at bruge denne viden til at skabe en farvepalet som sætter stemningen for hele spillet!

Grafisk Design!

Som 2D grafiker er den vigtigste prioritet at alt er overskueligt og let forståeligt! Med grafisk design vil du kunne opsætte en grafisk brugerflade(inventar, livs bar, spil menu), tekst, og symboler i den rette størrelse, placering, og overordnet komposition!

Udstyr

Du vil i løbet af ugen arbejde med traditionelle tegneredskaber som blyant og papir, undersøge og eksperimentere med farver, samt arbejde på computer i programmet krita med tegneplade!

Overordnet kunst!

Maling, både digitalt og analog!

Kreativ og sjove mennesker der snakker og tegner!

Vise kunster-ord!

Anatomi!

Til dem der vil prøve pixel!

Unik stil og koncept kunst!

Tegne realistisk med blyant!

Denne side er sidst opdateret d. 30. december 2018 af SDO

Baggrundsbillede: Bedtime Digital Games